вторник, октября 06, 2015

Книги, що вплинули на життя відомих письменників

   Всім відомо, що книга може дуже вплинути на життя людини. І тому є чимало прикладів.
   Пропонуємо вам кілька дивовижних історій про те, як книги вразили знаменитих письменників. Можливо, завдяки цим книгам вони ними і стали. Ще раз переконуємося, що слово - велика сила!


  «Перетворення» Франца Кафки.
  Прочитавши цю книгу, Габріель Гарсія Маркес зрозумів, що обов'язково повинен стати письменником. Зазвичай він читав, щоб заснути, але ця книга настільки його вразила, що він майже не міг спати, а вранці відразу кинувся писати.
   Маркес розповідав про це так:  «Книга Франца Кафки ... з першого ж рядка визначила мій новий життєвий шлях. Новий день застав мене за машинкою, за яку я сів, щоб спробувати створити що-небудь схоже ... Усі наступні дні я не ходив до університету, бо боявся, що чари розсіються...».

   «Емма» Джейн Остін.
  Джейн Остін - улюблена письменниця Джоан Роулінг, а «Емма» - найулюбленіший роман. Величезне враження на письменницю справила майстерність, з якою Остін описала таємницю навколо відносин Френка і Джейн, що інтригує  читача протягом всієї книги. Джоан зізнавалася, що все життя намагалася створити таку ж інтригу, як в Остін, але у неї не виходило. Думаємо, що частково їй це вдалося  у книзі «Випадкова вакансія».


  «Домбі і син» Чарльза Діккенса.
  Цей роман ще в юності перевернув свідомість Володимира  Короленко. Книга настільки вразила його, що пізніше Короленко писав про неї в статті «Моє перше знайомство з Діккенсом»: «Я стояв з книгою в руках, приголомшений і вражений. Навіщо ж він написав це? Таке жахливе і таке жорстоке. Адже він міг написати інакше ... Але ні. Я відчув, що він не міг, що і сам вражений, як і я ...».

  «Саардамський плотник» Петра Фурмана.
  Забуту сьогодні книгу, що розповідає про молодого Петра I, постійно читали у будинку Булгакових, і в списку улюблених книг Михайла Булгакова  вона стояла на особливому місці. У складньому житті письменника ця книга стала символом дитинства й дома.

  «Пам'яті Єйтса» Уїстена Одена.
  Якось Йосипу Бродському подарували антологію англійської поезії. Читаючи зі словником вірші, він наткнувся на рядки англійського поета, що вразили його, як грім. «Я пам'ятаю, як я сидів в маленькій хаті ... наполовину вірячи тому, що я тільки що прочитав ... Вважаю, я просто відмовлявся вірити, що ще у 1939 році поет сказав: «Час ... обожнює мову», - і, тим не менше, світ навколо залишився колишнім», - згадував Бродський. З тих пір Оден став світочем і маяком, головним автором у житті поета. І перше, що він зробив після депортації з СРСР, - поїхав у гості до свого кумира.

   «Війна і мир» Льва Толстого.
  На відомого американського письменника Ернеста Хемінгуея, який перечитав безліч книг, найбільше вплинув Лев Толстой, а «Війна і мир» був його найулюбленішим романом. Толстой вразив Хемінгуея своєю відвертістю і гостротою в розкритті соціального зла. І у своїх романах письменник займався тим же: він був стурбований моральними проблемами і шукав сенс життя.
  Хемінгуей нерідко порівнював літературу з боксом і так говорив про велич Толстого: «Я почав дуже скромно і побив пана Тургенєва. Потім - це коштувало великої праці - я побив пана де Мопассана. З паном Стендалем у мене двічі була нічия, але, здається, в останньому раунді я виграв за очками. Але нічого не змусить мене вийти на ринг проти пана Толстого».




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Комментариев нет:

Отправить комментарий