четверг, июля 18, 2013

Маяковському – 120


19 липня 2013 р. уся світова спільнота відзначає 120-річчя від дня народження відомого радянського поета Володимира Маяковського.
Поет був дуже популярний у народі. Час вимагав оратора, поета-трибуна, здатного з ним говорити. І Маяковський став таким трибуном.

Я волком бы
            выгрыз
                  бюрократизм.
 К мандатам
           почтения нету.
 К любым
        чертям с матерями
                         катись
 любая бумажка.
               Но  эту...
 Я
  достаю
        из широких штанин
 дубликатом
           бесценного груза.
 Читайте,
         завидуйте,
                   я -
                       гражданин
 Советского Союза.

Палаючі метафори, що оголюють  душу експресивного поета, досі вражають уяву читача, коли тот відкриває будь-який з віршів Маяковського. Хтось вважає його генієм, хтось презирливо каже, що рвані рядки рифм поета і за вірші прийняти не можна, але немає нікого, хто б байдуже відгукнувся про нього.
Останнім часом інтерес до творчості поета зростає, особливо серед молоді і, що цікаво, не тільки в Росії. Твори Маяковського переведені практично на всі мови світу і до цих пір видаються мільйонними тиражами.

Уважаемые
       товарищи потомки!
Роясь
    в сегодняшнем
        окаменевшем дерьме,
наших дней изучая потемки,
вы,
  возможно,
        спросите и обо мне…
Мой стих дойдет
       через хребты веков
и через головы
         поэтов и правительств.
Мой стих дойдет,
           но он дойдет не так,—
не как стрела
         в амурно-лировой охоте,
не как доходит
         к нумизмату стершийся пятак
и не как свет умерших звезд доходит.
Мой стих
      трудом
           громаду лет прорвет
и явится
       весомо,
            грубо,
               зримо,
как в наши дни
         вошел водопровод,
сработанный
       еще рабами Рима.
В курганах книг,
             похоронивших стих,
железки строк случайно обнаруживая,
вы
  с уважением
          ощупывайте их,
как старое,
       но грозное оружие…








Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Комментариев нет:

Отправить комментарий